top of page
באותו עניין...
חיפוש לפי נושאים

11 טיפים בגידול בנים


מצרף לכם/ן אחד עשרה טיפים חשובים שאספתי בדרך לגידול בנים -

1) אף פעם אל תגידו לבנים שלכם - לא לבכות!!! אתה מתנהג כמו תינוקת!!!, אפשרו להם לבטא את רגשותיהם בצורה חופשית. כשהם יפסיקו לבכות ולבטא כאב במילים זה יהיה יום עצוב בחייכם, תאמינו לי...

2) תלמדו מהם על עולמם הרגשי- הם נפגעים בדיוק כמו בנות!!! ולהדחיק רגשות זה אף פעם לא בריא.

3) הקפידו להתעניין במשחקי המחשב שלהם, בשיאים שלהם, תשדלו לא להתנשא על תחומי העניין שלהם. במקום להטיף להם פשוט שחקו איתם.

4) תשתדלו לא לצעוק על הילד שלכם – תירגע!!! זה אף פעם לא עובד! במקום זה תנו להם תוקף על מה שהם מרגישים..."אולי נעלבת?"... "אני רואה שאתה עצוב/כועס/מודאג"... זה מווסת אותם יותר מכל ריטאלין.

5) יש ללמד את הבנים ש'איתנות רגשית' , 'תלות' והיכולת ל'שיתוף פעולה'- היא זו שבאמת קובעת את איכות החיים שלהם יותר מכל ציון שיביאו בבית הספר.

6) טיפ לאבות – לפחות פעם בשבוע שתפו את הבנים שלכם ברגשות שלכם, ספרו להם שאתם אוהבים אותם לפחות פעמיים בשבוע, ושאתם מעריכים את העוצמה הרגשית האדירה שלהם כל יום...

7) טיפ לאבות – הבנים שלכם לומדים מכם איך לאהוב אישה. תהיו מודל לאהבה שוויונית ופגיעה. למדו אותם דרך התנהגותכם לקחת אחריות במקום להאשים, שיראו אתכם מבקשים סליחה!!!

8) טיפ לאבות - הבנים שלכם לומדים מהטעויות שלכם, שתפו אותם! זכרו - הם בדרך כלל יותר מפותחים מכם!

9) טיפ לאבות – תאפשרו לבנים שלכם לראות אתכם נשענים על אמא, מתייעצים איתה, נהנים מחכמתה – זה בריא לנפשם וגופם.

10) טיפ לאבות- מותר לכם להיות חסרי אונים. מותר לכם לא לדעת. מותר לכם לפחד. מותר לכם לבקש עזרה.

11) טיפ לאבות – זכרו - 'התפוח רוצה להתגלגל קצת רחוק מהעץ', לכבד את אביכם , זה גם לדעת להעביר עליו ביקורת, ומותר לבנים שלכם להעביר ביקורת עליכם. זיכרו לעשות זאת בחמלה.

(נכתב על ידי תמיר אשמן)

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page